Friday, October 15, 2010

Palestin, Kami ada Untukmu...


Assalamualaikum, Syukur kehadrat Ilahi..
Minggu ini, Unisza dengan kerjasama AQSA Syarif telah menganjurkan satu program ukhuwah Islamiyyah; Palestin, Kami Ada Untukmu.. bagi memperingati pengorbanan & penderitaan saudara-saudara Muslim kita yang berada di Palestin. Alangkah bahagianya mereka yang syahid fisabilillah...mereka sudah membuktikan jihad mereka. Sekarang..kita,hidup dan mati yang bagaimana kita inginkan? Semoga yang kita impikan sama... Hidup dan mati sebagai pejuang di jalan Allah s.w.t. Aaamiin..

Sahabat-sahabat! Dalam doa kita semasa dan selepas solat fardu dan sunat..tolong,jangan lupa berdoa untuk keselamatan aqidah, rohani dan jasmani Saudara2 Muslim kita dimana jua khususnya Palestin, Afghanistan dan Kemboja.. Kita tak dapat membantu mereka secara dekat. Maka sama-samalah kita membantu mereka dengan Doa dan Solat Hajat. Doa, nampak macam kecil sahaja peranannya tapi adakah kita lupa, asbab doalah Saidina Umar diberi hidayah oleh Allah. Malah asbab doa Nabi " Laqad Barakallahu Lakuma" kepada Ummu Sulaim dan Suaminya, anak cucu mereka menjadi orang-orang yang soleh, pintar dan Hafiz Quran. Subhanallah, besarnya hikmah berdoa. Firman Allah; "Dan berdoalah padaku nescaya akan aku perkenankan.". Yakinlah dengan Allah!!


Satu cara lagi yang disarankan.. BOIKOT Produk Israel!
Pengerusi Aqsa Syarif, Ustaz Hasanuddin memaklumkan bahawa McDonald adalah penyumbang yang paling jelas lagi nyata. Ini terbukti kerana mereka telah merampas tanah di Bumi Palestin dan membina cwgn McDonald yang agak besar di sana. Menurut Ustaz lagi, keuntungan yang diperoleh dari McD ini disalurkan terus ke Israel. Antara produk lain yang dikesan memberi sumbangan kepada Yahudi Israel ialah NESTLE, L'Oreal, Maggi, Timberland and Levis. Produk yang dilistkan ini mungkin kita biasa guna kan? Sungguh payah untuk memboikot tapi jika bukan sekarang, bila lagi? Yakinkah kita akan hidup esok? Apakah kita masih ingin menyokong mereka yang telah membuka laluan untuk saudara seagama kita dibunuh dan dizalimi? Fikir-fikirkan wahai sahabat-sahabat yang dikasihi sekalian.. Tidak sempurna iman seseorang itu selagi dia tidak mengasihi saudaranya melebihi cintanya pada diri sendiri.. Ya Allah..bantulah kami untuk menyempurnakan iman kami ini. Aaamiin..

No comments: