Wednesday, September 16, 2009

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK..

Assalamualaikum, lame dah x update blog. Apapun, dalam kesempatan menghirup udara dan masih bernyawa di bulan suci ini, saya mengucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak.

Semoga kita diberi keizinan oleh ALLAH untuk beribadat dalam bulan yg penuh barokah ini. Ramadhan dah tinggal beberapa hari lg, apa perasaan kita ya? Kalaulah Nabi Muhammad, Kekasih ALLAH boleh menangis krn. ramadhan berakhir. Bagaimana dgn kita?Sudahlah kita ini insan yg sering alpa dan lalai malah sangat jauh berbeza dgn Rasulullah S.A.W. Duhai hati yang sering leka dgn tipuan dunia, sudah siapkah kamu utk bertemu TUHANmu di HARI PERHITUNGAN kelak?

Ayuh sahabat, Allah sentiasa mendengar rintihan dan doa hamba2nya. Selagi nyawa dan jasad bersatu, hidupkan dirimu atas nama ALLAH YANG SATU. 10 hari terakhir Ramadhan digelar Penglepasan Dari Api Neraka. Tahu tapi x amal apa gunanya? BANGUN!!! Tubna ilaLLAH wa roja'na ilaLLAH. Manfaatkan detik-detik yang ada agar kita dipertemukan di akhirat kelak dalam klgn Ashabul Yamiin.

Amiin..Sekadar pengisian buat diri yang selalu lupa dan buat sahabat2 tercinta. wa sofwatul kalam, Hidup ini hanya sementara..bersiaplah utk ke alam yg nyata. Wassalam..

2 comments:

proaspurians92 said...

assalamualaikum..
semoga ramadhan ini menjadi yang palg bermakna buat kita semua..

Annisa Asyifa said...

sYukran...same2 la kite doa agar ALLAH bagi kjyaan yg ABADI utk kita di AKHIRAT KELAK...doakan kita berjaya dlm exam juga..slps kita b'usaha..tawakal dan doa jd penguatnya...insyaallah..berjaya!!aamiiin.